Rozgrzewające curry. Z ryżem i tempehem

 

Rozgrzewające curry. Z ryżem i tempehem Zupa powinna być gorąca i ostra.

Pałeczkami wyjadaj składniki, na przemian z ryżem i tempehem.

Bulion jedz łyżką, możesz go też siorbać z miseczki.

 

Składniki:

Bakłażan - 1 sztuka

Dynia - 2 szklanki

Cebula - 1 sztuka

Czosnek - 2 ząbki

Pomidorki koktajlowe - garść

Chilli - 1 strączek

Mleczko kokosowe

Czerwona Pasta curry - 2 łyżki

Bulion warzywny - 1 litr (2 kostki warzywne i 1 litr wody)

Świeży imbir - 2 centymetry

Świeża bazylia - pół pęczka

Świeża kolendra - pół pęczka

Olej - do smażenia

Sól, pieprz - do smaku

oraz

Tempeh naturalny - 200 g (1 opakowanie)

Ryż - 80-100g suchego ryżu na osobę

 

Przygotowanie:

Bakłażana opłucz, pokrój na plastry, posól i odstaw na bok.

Dynię pokrój w dużą kostkę, cebulę na ósemki, czosnek i imbir poszatkuj, chilli pokrój na plasterki (możesz usunąć gniazda nasienne lub nie, jeśli wolisz ostrzejszą). Pomidorki i zioła opłucz, bazylię i kolendrę poszatkuj, pomidorki zostaw w całości.

Wstaw ryż. Tempeh pokrój w słupki lub kostkę. Wymieszaj mleczko kokosowe z pastą curry.

Bakłażana osusz ręcznikiem papierowym i pokrój w dużą kostkę.

W dużym garnku rozgrzej olej, wrzuć i przesmaż cebulę, a następnie czosnek z imbirem i chilli. Gdy cebula stanie się szklista dodaj bakłażana. Smaż mieszając, a gdy kostki się zrumienią dorzuć dynię. Smaż przez minutę, a następnie dodaj bulion, zagotuj, dodaj mleczko z curry i pomidorki w całości. Gotuj 2-3 minuty.

W tym czasie wrzuć słupki, kostkę tempehu na patelnię i lekko podsmaż. Tempeh powinien się podgrzać, a nie przysmażyć.

Do curry dodaj zioła, zamieszaj i zestaw z ognia.

 

Serwowanie:

Podawaj gorącą zupę w miseczkach, a ryż i tempeh w osobnych naczyniach. Pałeczkami wyjadaj składniki, na przemian z ryżem i tempehem. Bulion jedz łyżką, choć możesz go też siorbać z miseczki.