Blog

Bezmięsny - imponująca historia roślinnego rzeźnika i jego wybitne nowości.

Bezmięsny - imponująca historia roślinnego rzeźnika i jego wybitne nowości.

Gdy zobaczyliśmy ich boczek na targach wegańskiej żywności, w 2017 roku, byliśmy w szoku. Każdy plasterek miał 2 szerokie pasy ciemnoróżowej, bezmięsnej warstwy imitującej mięso wieprzowe, a pomiędzy nimi jasny pas niby tłuszczu. Rany, to tak się da? Do dziś świeża bułka z...
Wegańskie kosmetyki konopne z CBD - czym są i jak działają na skórę?

Wegańskie kosmetyki konopne z CBD - czym są i jak działają na skórę?

Związki skoncentrowane w konopiach siewnych, w tym CBD, wykazują wiele korzystnych właściwości dla człowieka. To właściwości kojące, uspokajające i tonizujące....
Multiwitamina: kiedy brać i jaką wybrać?

Multiwitamina: kiedy brać i jaką wybrać?

Organizm człowieka do utrzymania zdrowia potrzebuje 13 witamin i około 15 minerałów. Wszystkie je można znaleźć w suplementach multiwitaminowych.  
Na wegańskiej diecie: BIAŁKO

Na wegańskiej diecie: BIAŁKO

Ile białka potrzebujesz dziennie? Jakie zalety ma białko roślinne, jak uzupełniać białko w diecie.
Zapraszamy Was nad jezioro Vatter. Po witaminy i minerały ze Szwecji.

Zapraszamy Was nad jezioro Vatter. Po witaminy i minerały ze Szwecji.

Filozofia holistycznego podejścia do suplementacji podpowiada, że pokarm należy wzbogacać dokładnie o te składniki, których w nim brakuje.
Bób po sycylijsku z oregano

Bób po sycylijsku z oregano

Tę przekąskę dobrze jest zrobić z młodego bobu, który po ugotowaniu można jeść ze skórkami.
Chłodnik wegański

Chłodnik wegański

Chłodnik, hmm… za tym daniem tęskniłam najbardziej. Długo nie miałam odwagi zrobić go w wersji wegańskiej. Wreszcie jest - i to jaki! Z jogurtu sojowego i mleka kokosowego.  
Nutreeveg: D3+K2+B12 czyli witaminy dla wegan szyte na miarę

Nutreeveg: D3+K2+B12 czyli witaminy dla wegan szyte na miarę

Przechodzicie na dietę wegańską i zastanawiacie się, czy dostarczacie sobie wszystkich potrzebnych składników odżywczych, witamin i minerałów? Oto witaminy, których nie pobieracie z pożywieniem w ogóle lub pobieracie w niewystarczającej ilości.
Wysokie dawki D3 czyli jak rozmawiano o niedoborach w Polsce i co z tego wynikło.

Wysokie dawki D3 czyli jak rozmawiano o niedoborach w Polsce i co z tego wynikło.

Dieta pokrywa maksymalnie 20% zapotrzebowania na witaminę D3, a część pokrywana z syntezy pod wpływem słońca dodatkowo utrudnia zanieczyszczenie środowiska.
Król wegańskiej kuchni - Tempeh.

Król wegańskiej kuchni - Tempeh.

Porównując wartości odżywcze, właściwości kulinarne, ilość zastosowań i smak okazuje się, że prawdziwym, koronowanym królem wegańskiej kuchni jest...TEMPEH!
Czy mięso i mleko są zdrowe - polemika kampanii Zostań Wege z Ministrem Rolnictwa

Czy mięso i mleko są zdrowe - polemika kampanii Zostań Wege z Ministrem Rolnictwa

Minister Rolnictwa przekonuje, że dieta mięsna jest zdrowa, Zostań Wege w odpowiedzi przytacza stanowiska instytucji zajmujących się dietetyką i żywieniem człowieka.Ciekawa polemika, ważne argumenty.
Wapń w diecie wegańskiej. Co warto wiedzieć o wapniu i jego suplementacji?

Wapń w diecie wegańskiej. Co warto wiedzieć o wapniu i jego suplementacji?

O tym, że wapń jest dostępny w wielu produktach roślinnych (zielonych warzywach, fasoli, soi, migdałach, a nawet wodzie). Jak go prawidłowo suplementować?