Blog

Bób po sycylijsku z oregano

Bób po sycylijsku z oregano

Tę przekąskę dobrze jest zrobić z młodego bobu, który po ugotowaniu można jeść ze skórkami.
Chłodnik wegański

Chłodnik wegański

Chłodnik, hmm… za tym daniem tęskniłam najbardziej. Długo nie miałam odwagi zrobić go w wersji wegańskiej. Wreszcie jest - i to jaki! Z jogurtu sojowego i mleka kokosowego.  
Multiwitamina: kiedy brać i jaką wybrać?

Multiwitamina: kiedy brać i jaką wybrać?

Organizm człowieka do utrzymania zdrowia potrzebuje 13 witamin i około 15 minerałów. Wszystkie je można znaleźć w suplementach multiwitaminowych.  
Na wegańskiej diecie: BIAŁKO

Na wegańskiej diecie: BIAŁKO

Ile białka potrzebujesz dziennie? Jakie zalety ma białko roślinne, jak uzupełniać białko w diecie.
Zapraszamy Was nad jezioro Vatter. Po witaminy i minerały ze Szwecji.

Zapraszamy Was nad jezioro Vatter. Po witaminy i minerały ze Szwecji.

Filozofia holistycznego podejścia do suplementacji podpowiada, że pokarm należy wzbogacać dokładnie o te składniki, których w nim brakuje.
Wysokie dawki D3 czyli jak rozmawiano o niedoborach w Polsce i co z tego wynikło.

Wysokie dawki D3 czyli jak rozmawiano o niedoborach w Polsce i co z tego wynikło.

Dieta pokrywa maksymalnie 20% zapotrzebowania na witaminę D3, a część pokrywana z syntezy pod wpływem słońca dodatkowo utrudnia zanieczyszczenie środowiska.
Król wegańskiej kuchni - Tempeh.

Król wegańskiej kuchni - Tempeh.

Porównując wartości odżywcze, właściwości kulinarne, ilość zastosowań i smak okazuje się, że prawdziwym, koronowanym królem wegańskiej kuchni jest...TEMPEH!
Czy mięso i mleko są zdrowe - polemika kampanii Zostań Wege z Ministrem Rolnictwa

Czy mięso i mleko są zdrowe - polemika kampanii Zostań Wege z Ministrem Rolnictwa

Minister Rolnictwa przekonuje, że dieta mięsna jest zdrowa, Zostań Wege w odpowiedzi przytacza stanowiska instytucji zajmujących się dietetyką i żywieniem człowieka.Ciekawa polemika, ważne argumenty.
Wapń w diecie wegańskiej. Co warto wiedzieć o wapniu i jego suplementacji?

Wapń w diecie wegańskiej. Co warto wiedzieć o wapniu i jego suplementacji?

O tym, że wapń jest dostępny w wielu produktach roślinnych (zielonych warzywach, fasoli, soi, migdałach, a nawet wodzie). Jak go prawidłowo suplementować?
Na Wegańskiej Diecie 2 - co weganie powinni suplementować?

Na Wegańskiej Diecie 2 - co weganie powinni suplementować?

Badania potwierdzają, że suplementacja na diecie wegańskiej jest korzystna. Najważniejsze suplementy dla wegan to 10 witamin i minerałów, o które warto regularnie uzupełniać swoją wegańską dietę by zapobiec ewentualnym niedoborom.
Rozgrzewające curry. Z ryżem i tempehem

Rozgrzewające curry. Z ryżem i tempehem

Zupa powinna być gorąca i ostra. Pałeczkami wyjadaj składniki, na przemian z ryżem i tempehem. Bulion jedz łyżką, możesz go też siorbać z miseczki.
Na Wegańskiej Diecie - dylemat nr 1

Na Wegańskiej Diecie - dylemat nr 1

W normalnym odżywianiu trudno jest układać jadłospis z tabel dietetycznych. Także na diecie wegańskiej. Praktyka dnia codziennego jest prostsza. Optimum to połączenie domowego gotowania z kupowaniem wszelkich wegańskich dań gotowych i produktów spożywczych dostępnych powszechnie w...